کد خبر: ۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۵ تير ۱۳۹۵
معاون عمرانی استاندار عنوان کرد:
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در بخش‌های حمل و نقل و ایمنی راه و مسائل ترافیکی ضعف‌های جدی و اساسی در استان وجود دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در بخش‌های حمل و نقل و ایمنی راه و مسائل ترافیکی ضعف‌های جدی و اساسی در استان وجود دارد.

 احمد سیاحی در جلسه شورای حمل و نقل که امروز، 15 تیرماه در اهواز برگزار شد، با تقدیر از اهتمام ویژه دستگاه‌های اجرایی حاضر در جلسه نسبت به موضوع حمل و نقل وسائل ترافیکی در استان اظهار کرد: با توجه به این‌که خوزستان استانی صنعتی و به عبارتی ملی است و در کشاورزی و تولید غلات در سطح ملی حائز رتبه اول یا دوم است، بنابراین از محورهای ارتباطی استان استفاده‌های زیادی می‌شود.

وی افزود: نزدیک به 600 تا 700 هزار زائر عراقی سالانه وارد خوزستان می‌شوند که اغلب به فرودگاه اهواز عزیمت می‌کنند، بنابراین ساماندهی فرودگاه‌های استان و مسائل مربوط به حمل و نقل هوایی باید در دستور کار قرار بگیرد.

سیاحی تصریح کرد: همچنین خوزستان در زمینه میزان حمل و نقل دارای رتبه بالایی است اما متأسفانه شاهد عدم توجه جدی به این بخش هستیم و باید این موضوع نیز پیگیری شود.

وی با بیان این‌که در رابطه با تجهیزات هواشناسی با توجه به پدیده ریزگردها بر لزوم تقویت سازمان هواشناسی تاکید و خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام‌شده نزدیک به 14 هزار کیلومتر راه در استان وجود دارد و 20 درصد حمل و نقل سنگین کشور و 54 درصد انتقال سوخت به کشورهای همسایه نیز از طریق راه‌های ارتباطی در خوزستان انجام می‌شود که این موضوع نیز موضوعی جدی است و باید به آن پرداخته شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان به ضعف خوزستان در رابطه با تابلوهای راهنمایی و رانندگی اشاره و تصریح کرد: نزدیک به 3 میلیون و 600 هزار نفر سالانه در قالب کاروان های راهیان نور از 15 یادمان و 36 نقطه اساسی استان بازدید می کنند.

سیاحی گفت: موضوعات ترافیکی در شهرها با وجود تمام اقداماتی که در این رابطه انجام گرفته است در وضعیت بسیار نابسامانی قرار دارد و ضعف‌های جدی و اساسی دارد. بنابراین در این راستا با برگزاری جلساتی، در خصوص ارتقاء ایمنی راه‌های استان برای دستگاه‌های اجرایی که بیشترین استفاده از راه‌ها به ویژه راه‌های اصلی را دارند، سهمی مشخص کردیم زیرا با اعتباراتی که در اختیار اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان قرار داشت، نمی‌توانستیم ارتقاء ایمنی راه‌ها را عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: بنابراین با بررسی‌ها و کارشناسی‌های دقیق 13 دستگاه اجرایی در اولویت قرار گرفت و سهم این دستگاه‌ها 70 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که هر دستگاه بر اساس سهمی که داشت باید در زمینه ارتقاء ایمنی راه‌ها مشارکت می‌کرد و انصافاً در این زمینه حمایت‌های خوبی از طریق دستگاه‌ها انجام شد و در سال گذشته خوزستان رتبه اول در بحث درصد کاهش تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داد که هم مدیرکل اداره و شهرسازی خوزستان و هم رئیس پلیس راه مورد تقدیر قرار گرفتند.

سیاحی اظهار کرد: با وجود اقدامات خوبی که در بحث روگذرها و زیرگذرهای شهری انجام شده معتقدیم که هنوز در آغاز راه قرار داریم. در چند سال گذشته موضوعات مربوط به بخش راه استان را با وزیر راه در میان گذاشتیم که منجر به برگزاری یک جلسه در 9 اسفندماه سال 93، با وزیر راه و معاونین او و استاندار وقت شد و نتیجه این جلسه 21 بند مصوبه بود که به صورت ویژه در استان هم‌اکنون پیگیری می شود.

وی افزود: برخی از بندهای این مصوبات اکنون اجرایی شده و معتقدیم که اگر تمام این 21 بند در خوزستان عملیاتی شود، تحولی در بخش حمل و نقل استان به وقوع خواهد پیوست. البته حمل و نقل شامل حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، هوایی و مسائل مربوط به بنادر است.

سیاحی گفت: برای تحول و بالابردن شاخص کیفی تمام موضوعات مربوط به حمل و نقل استان و جلب رضایت مندی مردم از این بخش، از قبیل راه‌اندازی فرودگاه جدید اهواز و راه‌اندازی خط ریلی شلمچه ـ بصره و سایر پروژه های مصوب در جلسه وزیر راه، به اعتبار نزدیک به 23 هزار میلیارد تومانی احتیاج داریم که از استاندار تقاضا می‌کنیم این موضوع را مورد توجه قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: