کد خبر: ۳۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸
پنجمین جلسه کارگروه کمیته بیمه و درمان تأمین اجتماعی خوزستان با حضور مدیران ، معاونین بیمه ای و درمانی و رؤسای تشکل ها و کانونهای کارگری و بازنشستگی استان برگزار گردید
به گزارش آراس به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی استان خوزستان ؛ سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان در این جلسه ضمن تشریح وضعیت سازمان در استان ، هدف از برگزاری جلسه کمیته بیمه و درمان را بهره مندی از تجارب و بهبود فرآیندها و اتخاذ تصمیمات اجرایی برای تداوم ارائه خدمات به شرکای اجتماعی سازمان برشمرد. مرعشی استقرار میز خدمت ، خدمات غیرحضوری و تقویت دفاتر رسمی کارگزاریها را از اقداماتی دانست که می تواند رضایتمندی بیشتری برای مخاطبان رقم بزند.   وی با اشاره به اجرای طرح خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی گفت : اجرای خدمات غیرحضوری برای کاستن بار مراجعین به شعب و واحدهای مختلف تأمین اجتماعی می تواند کمک زیادی به روند کار بکند و قطعاً این طرح زمانی به بار خواهد نشست که در بین مراجعین فرهنگ سازی شود. مرعشی با تاکید بر صیانت از صندوق تأمین اجتماعی از تشکل ها و کانونهای کارگری و بازنشستگی خواست تا با همراهی بیشتر در انجام ماموریتها ، اهداف ، برنامه های کلان و اثرگذار ، این سازمان را یاری نمایند.

در ادامه دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تأمین اجتماعی با تاکید بر روند خوبی که نهضت IT در سازمان تأمین اجتماعی دارد گفت : در سه سال گذشته همزمان با سراسر کشور در تمامی مراکز درمانی ملکی این مدیریت ، دفترچه های کاغذی جای خود را به نسخه الکترونیکی داده و دفترچه درمانی حذف شده است. وی افزود : در سال 1397 در این خصوص جهت اجرای طرح حذف نسخه های کاغذی در مراکز طرف قرارداد ضمن انجام دوره های آموزشی ، مراکز طرف قرارداد را به استفاده از نسخه های الکترونیکی تشویق کردیم. وی اظهار امیدواری کرد با ورود دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت به این طرح به زودی نسخ کاغذی به طور کامل در استان خوزستان حذف گردد.

در ادامه نصرت الله رسولی رئیس کانون همکاران بازنشسته با تاکید براینکه سازمان تأمین اجتماعی بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت از سوی شرکای اجتماعی خویش و صاحبان اصلی این صندوق دارد گفت : خوشبختانه با تعهد و تخصصی که در مدیران و کارشناسان سازمان سراغ داریم شاهد ارتقاء و رشد کمی و کیفی خدمات ارائه شده طی سالهای اخیر بوده ایم. رسولی تصریح کرد : اصلاح فرایندها در بسیاری از بخش های اجرایی موجب تسریع و تسهیل انجام امور محوله در قبال مردم و ارباب رجوع گردیده است.

همچنین ناصر ملک آسا دبیر کانون بازنشستگان و مستمری بگیران خوزستان با تقدیر از همکاری و مساعدت مجموعه بیمه ای و درمانی در انجام امور مرتبط با بازنشستگان و مستمری بگیران گفت : پرداخت سرانه بیمه تکمیلی که پیش از این با تأخیر انجام می شد به روز شده است که این امر باعث ایجاد رضایتمندی عزیزان مستمری بگیر گردیده است. ملک آسا به موضوع درمان مستقیم برای اقشار تحت پوشش در شهرهای کم برخوردار اشاره و افزود : قشر مستمری بگیر جامعه از آحاد کم درآمدی هستند که نیازمند همراهی بیشتر مدیریت درمان با ایشان هستیم و امیدواریم بتوان نسبت به توسعه درمان مستقیم و ایجاد مراکز درمانی ملکی در این شهرستانها به این مهم دست یابیم.

همچنین هوشنگ درویشی رئیس هیات مدیره شورای های اسلامی کار استان خوزستان توسعه و ارتقاء هتلینگ مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی را گامی بلند در راستای ایجاد رضایتمندی شرکای اجتماعی سازمان برشمرد و تصریح کرد : باید دسترسی همه اقشار تحت پوشش برای بهره مندی از درمان فراهم شود. درویشی تأمین اجتماعی را بازوی حمایت موثر از تولید و کار ایرانی برشمرد و افزود : همه ما موظفیم تا از سازمان تأمین اجتماعی برای دستیابی به اهداف متعالی آن حمایت نمائیم.
در این جلسه مقرر گردید بروشورهایی با موضوع ارتقاء سطح سواد سلامت بازنشستگان و بویژه سالمندان توسط مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان تهیه و در اختیار کانونهای بازنشستگی قرار گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: