کد خبر: ۲۹۷۲۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
با پیگیری مهندس خادمی؛
راه ها بعنوان شریان های حیاتی یک جامعه محسوب می شوند و با توجه به اهمیتی که دارند میتوانند در توسعه یافتگی هر منطقه نقش بسزایی داشته باشند . و این مهم راها را به سه دسته زمینی ،دریایی و هوایی تقسیم میکند اما یکی از مهمترین این عوامل کوتاه و هموار بودن این مسیر ها می باشد که مهندسین راه و عمران بعنوان شاکله اصلی راه ها میدانند .

بدون شک می توان گفت اگر راه نباشد توسعه هم میسر نخواهد شد چرا که راه ها تاثیرات فراوانی  در سرنوشت عواملی چون سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی خواهند داشت .

یکی از مهمترین عوامل عدم توسعه یافتگی سوسن چه قبل از انقلاب و چه بعد از آن عدم توجه مدیران اجرایی وقت استان و شهرستان بویژه نمایندگان از  این منطقه زیبا بوده که در حلقه ای از محرومیت قرار دارد .

سوسن از لحاظ ژئوپولوتیک و جغرافیایی یکی از بهترین و سرسبزترین و خوش آب و هواترین مناطق استان خوزستان می باشد و به جرائت میتوان گفت  قطب کشاورزی و دامداری و گردشگری در استان و کشور است . اما متاسفانه عدم توجه مدیران وقت باعث رکود اقتصادی و مهاجرت بی رویه این بخش که بعنوان تابلوی هزار نقش از آن یاد می شود  صورت گرفته . نبود آب شرب و کشاورزی باعث محکوم نمودن مردم این دیار به کوچ اجباری شده است .

توسعه حاشیه نشینی شهر و ناهنجاری هایی که در هر شهرستان وجود دارد ناشی از همین مهم بوده است . اگر یک نیم نگاهی به تاریخچه عمرانی ایذه قبل از انقلاب داشته باشیم می بینیم که راه ارتباطی ایذه به سوسن با ابتدایی ترین وسایل ممکن مثل بیل و کلنگ و اهرم های فلزی  توسط مردم سخت کوش آن دیار احداث گردید تا پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جهاد سازندگی و راه شهر سازی جاده ارتباطی ایذه به سوسن افتتاح و آسفالت گردید و به همت شرکت ایتالیایی ها در سال ۱۳۵۶ که طی قراردادی با سازمان آب و برق خوزستان برای اصلاح شبکه برق فشار قوی که از سد شهید عباسپور مسجدسلیمان به ذوب آهن اصفهان منعقد شده بود این محور مواصلاتی تقربیا حالت نیمه استاندارد بخود گرفت و برای عبور وسایل سنگین راهسازی و وسایل و لوازمات برقی  پل کوچکی در منطقه سر راه سعیدی توسط پیمانکار این شرکت خارجی احداث گردید که کمک شایانی به عشایر کوچ رو و مردمان این منطقه انجام شد و با تغیر نام از پل سراه سعیدی و حتی قدیمی ها به آن پل ایتالیایی ها یاد میکردند به نام پل شهید نادری تغیر نام یافت و ارتباط چندین روستا در سوسن شرقی را با سوسن غربی پیوند داد اما این مسیر برای روستاهایی مثل بردمیل . گیلان و مالویران .  ده حوض . ثریا . اب بید و کارتا تا مرکز بخش فاصله زیادی ایجاد نموده است.

ناگهان خبری خوش مردم سوسن را غرق در شادی و شور و شعف نمود و آن هم آغاز پروژه بزرگترین پل سوسن واقع در بین روستای ده شیخ به ثریا از روی رود کارون و اولین پل بعد از چهل سال از عمر انقلاب بوده که به دستور مهندس خادمی  در سوسن طرح مطالعاتی آن توسط مدیر کل عشایر جناب مهندس کریمی انجام شد .

این  طرح مطالعاتی  پایان یافت و  جهت احداث پل ارتباطی ده شیخ به ده ثریا که مسیر حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلو متر را به کمتر از ۴ تا ۵ کیلومتر کاهش داد. گرچه نمایندگان ادوار گذشته مانورهای تبلیغاتی فراوانی روی این مسیر دادند و خیلی ها را راهی بهارستان نمود اما این وعده هیچگاه رنگ عملیاتی واجرایی به خود نگرفت تا با همت و تلاش مستمر مهندس خادمی نماینده  پر تلاش  و دلسوز و مردمی شهرهای ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی برای اولین بار توانست این پیشنهاد را برای حل معضل بعد از چهار دهه انقلاب این مناطق  برای دومین پل ارتباطی بین سوسن شرقی و غربی  که دیگر پیر فرسوده شده است و از سال ۱۳۵۶تا کنون  برای ارتباط اخرین حوزه استحفاظی خوزستان به چهارمحال بختیاری اخذ نماید و این دومین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی در حق این منطقه محروم بود که توسط نماینده محقق شد .

سپس پیگیری ها و مساعدت و مکاتبات هفتگی و ماهانه دکتر شریعتی استاندار محبوب خوزستان و دکتر سمالی فرماندار کار آمد ایذه به سازمان آب و برق خوزستان و وزیر نیرو این پروژه با تخصیص اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال جهت احداث پل ارتباطی ده شیخ به ثریا و روستاهای حومه صورت گرفت .

خادمی در زمینه پیگیری مطالبات مردم مهارت خاصی دارد و به جرائت میتوان اذعان داشت همانطوری که پل هلایجان را که مدت سال های متمادی  رها شده بود افتتاح نماید و یا پل سه بلوطک در روی رودخانه کارون که روستا های شیوند . غریبی ها .سادات . ملاح و غیره را که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و احتمال دارد تا پایان سال ۹۷ الی نیمه اول سال ۹۸ به بهره برداری برساند و این یک امید ونویدی برای مردم این مناطق است . 

قطعا مردم قدرشناس سوسن جواب این همه محبت و عملکرد را فراموش نخواهند کرد و مزد کارش را همانند قبل خواهد گرفت . تنها مشکل اصلی سوسن آب شرب است که اگر این معظل حل شود کلکسیون کارهای عمرانی وی در این منطقه تکمیل خواهد شد چرا که ایشان به جد و بطور مستمر به دنبال این مهم هم می باشد .

علی رغم اینکه فاز دوم و ادامه روند گاز  رسانی این بخش هم با همکاری وی و فرماندار پر تلاش و پیگیری مهندس الماسی و مهندس کوراوند با مدیریت گاز استان در حال انجام است و آمار ۱۵ روستای به تفکیک پرجمعیت ترین  این بخش در فاز اول توسط دکتر سمالی و حقیر که اطلاعات کافی با توجه به اینکه  زادگاهم بوده به مدیریت گاز شهرستان و استان طی صورتجلسه ای ارسال شد و تا پایان سال و به احتمال قوی در نیمه سال ۹۸ همه روستاهای سوسن از این نعمت بر خوردار خواهند شد .
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
احسن بر این نماینه پر تلاش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
انشاالله با احداث این پل مسیرسوسن به بازفت و شهر کرد در دستور کار قرار گبرد
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: