صبحانه پرس؛ سارا محسنی
عضو انجمن معلمان استان خوزستان از وزارت آموزش و پرورش خواست تانسبت به تحقق تحصیل به زبان مادری در کنار زبان فارسی در مناطق دو زبانه اقدام نماید و افت تحصیلی این مناطق را به حداقل برساند.
توفیق ساکی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار آراس گفت:اگر بخواهیم در سال تحصیلی 96-95 عملکرد موفقی داشته باشیم باید تمام امکانات و تجهیزات آموزش و پرورش در کنار مدیریت های علمی و برنامه ریز بسیج شوند. تجهیز مدارس به حداقل امکانات از جمله فضا و تهویه مناسب برگزاری کلاس های فوق برنامه،برگزاری دوره های آموزشی جهت کادر آموزشی ساماندهی مدیریت های مناطق از ضروریات ارتقا بخش اموزش و پرورش استان می باشد.البته در سه سال اخیر اقدامات مفیدی از سوی اداره کل آموزش و پرورش انجام گرفته که میتوان به پیگیری وصول طلب آموزش و پرورش از ادارات دیگر اشاره نمود که در بیست سال اخیر این اقدام منحصر به فرد بود.
ساکی با گلایه مندی از برخی مدیران مدارس اظهار داشت: در حوزه ی انتخاب مدیران مدارس خواستارم که مدیران طبق صلاحیت و قدرت در عملکرد انتخاب شوند ؛ گلایه ی من از برخی مدیرانی است که در عملکرد اصلی خود ضعیف و بیشتر به حاشیه های موضوع می پردازند امیدوارم با انتخابی دقیق شاهد پیشرفتی عظیم در موفقیت دانش آموزان باشیم وشاهد بالا رفتن رتبه با ورود مدیر جدید باشیم نه کاهش رتبه.
وی با اشاره به مشکلات مناطق کم برخوردار افزود : هم اکنون مدارس کپری کانکسی و بعضا مدارس با ایمنی پایین و بدون امکانات از معضلات آموزش استان می باشند که لازم است این مناطق مورد توجه ویژه و خاص قرار گیرند.
وی در ادامه گفت: از طرفی دیگر شاهد تغییرات مکرر در برخی مناطق و از طرف دیگر ماندگاری مدیران غیر توانمند بر مسند مدیریت برخی مناطق هستیم که لزوم اصلاح این شیوه ضروری به نظر میرسد.بعنوان مثال مدیری در یکی از شهرستان در بیش از شش سال مدیریت خود رتبه آن شهرستان را از چهارده به بالای 35 سوق داده و امروزه با حاشیه امن برخی لابی ها به مدیریت خود ادامه می دهد. لازم است اشاره نماییم که استاندار جدید خوزستان توجه ویژه ایی به اموزش و پرورش داشته و جلسات مکرری جهت رفع مشکلات و معضلات آموزش و پرورش برگزار نموده است که باید از این نوع نگاه استاندار به آ موزش وپرورش بهترین و بالاترین بهرمندی را برد.
این عضو انجمن معلمان استان خوزستان در پایان اظهار داشت: در سال پایانی دولت بار سنگینی بر دوش وزارت اموزش و پرورش وجود دارد و لازم است که این ارگان نسبت به تحقق بخشی از انها از جمله تحصیل به زبان مادری در کنار زبان فارسی در مناطق دو زبانه اقدام نماید و افت تحصیلی این مناطق را به حداقل برساند.