پژو 2008 امروز و در نمایشگاه اتومبیل تهران در معرض دید عموم قرار گرفته و اطلاعات بیشتری از آن در اختیار رسانه ها قرار گرفته است. این کراس اوور که از سال 2013 جایگزین پژو 207 استیشن شده، از ظاهری مدرن و جذاب مخصوصا در نمای جلو برخوردار است. کابین آن نیز بر اساس مفهوم i-Cockpit طراحی شده؛ به همین جهت هنگام قرار گرفتن در پشت فرمان برای اولین بار، راننده تجربه کاملا جدیدی خواهد داشت.
کراس اوور 2008 بر روی پلتفرم یکپارچه PF1 تولید می شود، پلتفرمی که تاکنون برای ساخت انواع خودروهای کلاس subcompact، توسط گروه پژو-سیتروئن به کار گرفته شده است. از جمله اتومبیل هایی که از پلتفرم مشترکی با 2008 استفاده می کنند، می توان به مواردی مثل پژو 208، پژو 301، سیتروئن C4 کاکتوس و DS 3 اشاره کرد.
در سایر بازارها، پژو 2008 با انبوهی از پیشرانه های بنزینی و دیزلی ارایه شده است؛ اما آنطور که مدیر عامل ایکاپ اعلام کرده بازار ایران میزبان جدیدترین و قوی ترین نسخه که دارای موتور 1.6 لیتری توربو است، خواهد بود. این موتور توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت در دور موتور 6000 و 240 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 1400 را دارد.
وظیفه انتقال نیرو در این نسخه نیز بر عهده یک گیربکس 6 دنده خودکار با فناوری تعویض سریع (Quick Shift) سپرده شده؛ طبق برنامه ریزی ها، پژو 2008 تا قبل از نوروز 96 به بازار عرضه می شود. با وجود نزدیکی به زمان عرضه، هنوز قیمت دقیق این کراس اوور فرانسوی مشخص نیست.
سدان سایز متوسط 508 و سدان کوچک 301 دیگر محصولات پژو برای بازار ایران هستند. بر اساس شنیده ها مونتاژ 301 از نیمه دوم سال 96 در داخل کشور آغاز خواهد شد؛ ظاهرا بحث صادرات خودروهای مونتاژی نیز به صورت جدی در دستور کار قرار دارد