کد خبر: ۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۵
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: فراخوان نشدن خودروهای معیوب برای حل عیب در ایران فاجعه است.
صبحانه پرس-سرویس اقتصادی- محمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه موضوع فراخوان و حل عیب خودروهای معیوب داخلی و وارداتی از موضوعات مهم مغفول مانده در بازار خودروی ایران است.

وی با بیان اینکه شاید تعداد خبرهای منتشر شده درباره فراخوان خودروهای معیوب در ایران به تعداد انگشتان دست هم نرسد، خاطرنشان کرد: این به این معنی نیست که خودروهای داخلی و وارداتی در ایران برخلاف همه جای دنیا بی‌نقص بوده و نیاز به فراخوان پیدا نمی‌کنند، بلکه به این معنی است که عرضه‌کنندگان خودرو تعهدی در قبال مصرف‌کنندگان ندارند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: در بازار خودروهای وارداتی آشفتگی بسیاری وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که نمایندگی‌های رسمی خودروسازان خارجی در ایران مسوولیت گارانتی و حل عیب بسیاری از خودروهای وارد شده به ایران را قبول نمی‌کنند.

وی افزود: خودروسازان داخلی نیز معمولا خودروهای معیوب خود را فراخوان نمی‌کنند، بلکه این مصرف‌کنندگان هستند که پس از تحویل گرفتن خودرو در برخی موارد به دلیل معایب و نقص فنی آن ناچار به مراجعه مکرر به تعمیرگاه‌ها برای حل عیب می‌شوند.

جعفری با بیان اینکه تا آنجایی که می‌دانم در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نیز موضوع مهمی مانند فراخوان خودرو مدنظر قرار نگرفته است، تصریح کرد: در این زمینه باید قوانین لازم و شفاف برای الزام خودروسازان و واردکنندگان به فراخوان خودروهای معیوب وضع شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: