کد خبر: ۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۲۸ - ۰۵ آذر ۱۴۰۳
اهواز با داشتن ۹ پل روی رودخانه به شهر پل‌ها معروف است؛ کارون از دل شهر عبور و اهواز را به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم کرده است که این دو قسمت شهر، با پل‌ها به‌ یکدیگر متصل می‌شوند.

پل‌های اهواز قدمت تاریخی دارند. پل سفید اهواز یا پل معلق، نخستین پل معلق خاورمیانه و نماد شهر اهواز است. قدیمی‌تر از پل سفید، پل سیاه است که در سال ۱۳۰۸ ساخته شده است. قدمت پل نادری یا پل چهارم هم به دوران پهلوی برمی‌گردد. پل پنجم هم از پل‌های قدیمی شهر است.

علاوه بر این پل‌ها، به منظور کاهش بار ترافیک، در دهه اخیر تقاطع‌های غیر همسطح و پل‌های روگذر مانند پل شهید هاشمی هم در مناطق مختلف شهر ساخته شده‌اند.

همواره وضعیت نامناسب درز و انبساط‌های پل‌های اهواز، مورد انتقاد شهروندان بوده است. گاه وجود چاله روی پل‌ها و شکاف زیاد بین درز و انبساط پل‌ها، تردد خودروها را با خطر مواجه کرده است.

اسفندماه سال گذشته بود که حجت‌الله سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: در شورای ترافیک مصوب شد اصلاح درزهای انبساط پل‌های اهواز با اولویت پل سردار هاشمی در زیباشهر و پل سوم و پل سفید روی رودخانه کارون انجام شود که این عملیات باید تا پیش از پایان سال اجرایی شود.

وی در آن زمان گفت: اصلاح پل سفید در چند روز آینده انجام می‌شود و عملیات اصلاح پل سوم نیز در مرحله ابلاغ به پیمانکار است اما با توجه به اینکه نواقص پل سردار هاشمی جدی است و باید بازسازی شود، مقرر شده است موقتا مقطع درز انبساط، آسفالت شود تا تردد روان شود و در زمان بازسازی پل، درز انبساط اصلاح شود.

اکنون با گذشت بیش از هشت ماه، همچنان وضعیت نامناسب درز و انبساط‌های پل شهید هاشمی، پل سوم و پل پنجم مطرح است و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

در این خصوص، حجت‌الله زارع‌زاده عضو شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت درز و انبساط‌های پل‌های اهواز اظهار کرد: در حال حاضر اصلاح درز و انبساط دو پل شهید هاشمی و  پل سوم در دستور کار قرار دارد. البته پیش از این درز و انبساط این پل‌ها هم تعویض شده بود.

وی در خصوص علت این مساله افزود: به دلیل عبور ماشین‌های سنگین، پل‌ها در فاصله زمانی کم دوباره دچار آسیب می‌شوند.

عضو شورای شهر اهواز با اشاره به  وضعیت نامناسب درز و انبساط‌های پل شهید هاشمی عنوان کرد: یکی از مسائلی که موجب شده است این پل وضعیت مناسبی نداشته باشد، عبور ماشین‌آلات سنگین صنایع پیرامون پل و تردد کامیون‌های میکسر بتن و ریختن بتن روی پل است.

زارع‌زاده عنوان کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی و شورای ترافیک اهواز باید تدبیری برای عبور و مرور ماشین‌آلات سنگین به ویژه از روی برخی از پل‌ها بیاندیشند.

وی افزود: تاکنون دو بار فرآیند مناقصه برای تعویض درز و انبسط‌های پل شهید هاشمی و پل سوم برگزار شده است که در مناقصه سوم پیمانکار پل شهید هاشمی مشخص شد و فرآیند ابلاغ کار به پیمانکار در حال انجام است تا کار را آغاز کند. مناقصه تعویض درز و انباسط پل سوم هم برای بار سوم برگزار می‌شود.

عضو شورای شهر اهواز گفت: پیش از این هم درز و انبساط پل تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران اهواز تعویض شد.

 

منبع؛ ایسنا


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: