کد خبر: ۴۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۱۵ آبان ۱۴۰۳
مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اشاره به مصوبه هیئت وزیران مبنی بر اینکه دستگاه‌های دولتی باید نشانی محل اقامت افراد را از سازمان ثبت احوال استعلام کنند گفت: شهروندان خوزستانی برای پیشگیری از بروز چالش هایی احتمالی در حوزه خدمات رسانی دستگاه های اجرایی، نشانی محل اقامت خود را در سامانه "سهیم" ثبت کنند.
مصطفی امانی‌پور اظهارکرد: تمامی دستگاههای اجرائی، نهادهای عمومی، بانک ها، شرکت های دولتی و… مشمول ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری، مکلف هستند نشانی و اقامتگاه قانونی افراد را بر اساس آخرین نشانی درج شده و به صورت برخط از ثبت احوال استعلام کنند.

وی تصریح کرد: در راستای تکمیل پایگاه اطلاعات مکانی اقامت اشخاص حقیقی موضوع ماده ۱۰ قانون مدیریت داده ها، سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع قانونی تایید نشانی قانونی شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه از تاریخ ابلاغ مصوبه هیات وزیران، اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج در پایگاه ثبت احوال محسوب می شود افزود: لازم است شهروندان برای دریافت هر چه بهتر خدمات دولتی، با ورود به سامانه اینترنتی به نشانی NCR.IR یا بخش اعلام نشانی سامانه سهیم به نشانی sahim.sabteahval.ir نسبت به ثبت آخرین نشانی محل اقامت خود اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان ضمن تاکید بر ثبت و بروز رسانی تغییر نشانی شهروندان گفت: نشانی ثبت شده شهروندان در پایگاه ثبت احوال هنگام ثبت نام کارت هوشمند ملی برای برخی از شهروندان به‌دلیل تغییر محل سکونت ممکن است که تغییر کرده باشد.

بر اساس این گزارش، به موجب قانون الزام تخصیص شماره ملی و کدپستی و همچنین در راستای اجرای ماده ۶۳ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، شهروندان موظف هستند ظرف حداکثر ۲۰ روز پس از تغییر نشانی با مراجعه به سامانه اینترنتی NCR.IR یا سامانه سهیم نسبت به بروزرسانی و ثبت آخرین نشانی اقدام کنند.

 

منبع؛ ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: