حجتاله سلیمانی اظهار کرد: کنترل سرعت در شبکه معابر در تمام دنیا به مساله تبدیل شده است، اما در بعضی کشورها و شهرها با فرهنگسازی در چند دهه توانستند رانندگان را به این باور برسانند که اولویت حق تقدم با عابرپیاده است، اما با این نقطه فاصله داریم؛ بنابراین مجبور هستیم با بعضی اقدامات سلبی کار ایمنسازی و کاهش سرعت را انجام دهیم.
وی افزود: در خصوص شبکه بزرگراهی و شریانی اصرار ما توسعه سامانههای هوشمند است که در این راستا تقریباً تمام سامانههای هوشمند غیرفعال ثبت سرعت فعال شدهاند.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳۰۰۰ تخلف سرعت غیرمجاز توسط دوربینها در اهواز ثبت میشود که هرکدام از این ترددها آبستن یک حادثه است.
سلیمانی اضافه کرد: برای کنترل سرعت در خارج از محدوده معابر شریانی و بزرگراهی و در خیابانهای محلهای به ناچار باید از یکی از روشهای آرامسازی از جمله احداث سرعتگیر استفاده شود.
وی گفت: با توجه به گستردگی شبکه معابر، شهروندان میتوانند از طریق سامانه ۱۳۷ شهرداری یا اداره حملونقل ترافیک منطقه، درخواست خود را ثبت کنند تا در کمیته آرامسازی مطرح و ایمنسازی پس از بازدید و کار کارشناسی با یکی از راهکارهای آرامسازی ترافیک، انجام شود.