به گزارش آراس:نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیرساختهای ریلی در بندر خرمشهر اظهار کرد: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر به بندرامام اعزام شد.
وی افزود: با توجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساختهای مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابهجایی حداقل 400 دستگاه کانتینر 40 فوت با 5 رام قطار باری را دارد.
اسعدی تصریح کرد: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمانهای عمل کننده بود که با برگزاری جلسات و پیگیریهای مکرر و همکاریهای مناسب سازمانهای مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا دارای توجیه اقتصادی هست.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به مزیت استفاده از حمل و نقل ترکیبی از جمله استفاده از ریل تصریح کرد: جابهجایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی میتواند به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جادهای و همچنین کاهش سوانح جادهای و صرفهجویی در مصرف سوخت کمک شایانی کند.
وی همچنین ایمنی جابهجایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.
وی خاطرنشان کرد: خط راهآهن بندر خرمشهر با 2/2 کیلومتر طول و 7 هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر، ساختمان اداری ایستگاه راهآهن به مساحت 220 متر مربع و سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راهآهن متصل است.