روزنامه جمهوری اسلامی در ستون سر مقاله روز خود مداحی سیاسی در نماز عید فطر امسال را "مداحی دو قطبیساز" خواند و نوشت: "۱- از هنگام پیدایش مداحی در تاریخ شیعه، این نهاد تمام تلاش خودرابرای ایجاد وحدت و همدلی میان مردم بکار برد و به همین دلیل از محبوبیت خاص مردمی برخوردار بود. این محبوبیت باید باحفظ همین سیره برجا بماند.
۲- مداحان میتوانند وارد مقولات سیاسی شوند و اصولا مداحی اهل بیت با سیاست عجین است چون خود اهل بیت علیهمالسلام اهل سیاست بودند و قیام امام حسین علیهالسلام هم مظهر سیاست است. اما مداحان باید توجه داشته باشند که سیاست با «دعوای سیاسی» تفاوت دارد. ورود مداحان به دعواهای سیاسی یعنی بیاعتبار کردن این نهاد.
۳- انتقاد، حق همه است ولی هتاکی حق هیچکس نیست.
۴- بلندگوی نمازجمعه ونماز عیدفطر، باید شیپورو حدت باشد نه تفرقه. هتاکی وتفرقهآفرینی ازاین بلندگو موجب بیاعتبارشدن آن نزد مردم میشود.
۵- آنچه درنماز جمعه روزقدس و نماز عیدفطر تهران توسط یک مداح جوان رخ داد، قطعاً برخلاف شان مداحی و نماز جمعه ونماز عید فطر بود زیرا هتاکی بود نه انتقاد. نه هتاکی به رئیسجمهور جایز است و نه برجام. رئیس جمهور، منتخب ۲۴میلیون نفر از مردم این کشور است و بعد از انتخابات رئیسجمهور همه مردم ایران است و شرعاً و قانوناً و اخلاقاً حفظ حرمت او واجب است. برجام نیز تصمیم نظام است و هتاکی به آن هتاکی به نظام محسوب میشود.
۶- مداحی که مرتکب این کار خلاف شد، جوان است و فرصت جبران دارد ولی ستاد نمازجمعه تهران و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و سایر نهادهائی که در برپائی نمازهای جمعه و عیدفطر مسئولیت دارند نباید اجازه بدهند از این بلندگو صدای دوقطبی کردن جامعه به گوش برسد. توجیه ستاد نیز که گفته است به احترام کسانی که شعر میخوانند مطالب آنها کنترل نمیشود عذر بدتر ازگناه است.
۷- عقلای قوم با این پدیده شوم که هم اعتبار مداحی را از بین برده، هم ستاد نماز جمعه را بیاعتبار میکند و هم جامعه را به سوی بیماری خطرناک دوقطبی شدن میبرد، برخورد کنند قبل از آنکه دیر شود.