شماری از مشترکان یکی از اپراتورهای تلفن همراه با مراجعه به صفحه های اجتماعی اینجانب اعتراض هایی را نسبت به درج مبلغ جدید با نام «خدمات محتوایی» در قبض های تلفن همراه اعلام کرده اند.
وی ادامه داد: بر این اساس با هدف پاسخگویی به اعتراض های مردمی، به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کردم موضوع را بررسی کنند و در صورت تخلف، قاطعانه برخورد کنند و اگر مبلغی دریافت شده باشد به مردم بازگردانده شود.
در چند روز گذشته شماری از مشترکان اپراتور اول تلفن همراه کشور در قبض های تلفن همراه خود شاهد درج عنوان جدیدی به نام «خدمات مبتنی بر محتوا» با وجود استفاده نکردن از آن بودند و با مراجعه به صفحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه های اجتماعی نسبت به آن اعتراض کردند.
واعظی نوشت: مردم می توانند از طریق سامانه ۱۹۵ هرگونه تخلف را گزارش دهند یا اگر سوال و ابهامی در این بخش داشتند با این سامانه مطرح کنند و اگر همراه اول یا هر اپراتور دیگری دریافتی غیر از آنچه مردم به اختیار انتخاب کرده اند، دریافت کنند، با آنها برخورد می شود.
چندی پیش وزیر ارتباطات گفت: تنها مرجعی که می تواند میزان مصرف اینترنت مشترکان را به طور آنلاین بررسی کند، سازمان تنظیم مقررات است.
گزارش دفتر بررسیهای فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می دهد، اپراتورهای تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه ۱۵۰ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۵۵۱ سیمکارت تلفن همراه در اختیار مردم ایران قرار دادند.
بر اساس این گزارش ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۳۳ سیمکارت از میزان واگذارشده در این بازه زمانی فعال بود. ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور تا پایان شهریورماه امسال ۹۸٫۷۲ درصد اعلام شد. شمار مشترکان پهن باند سیار کشور تا پایان شهریورماه امسال ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۴۸ مشترک بود.