• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رجب - 1442
  • برابر با : Wednesday - 3 March - 2021
28347 167
0

هوش افراد به فراگیری موسیقی کمک میکند!

  • کد خبر : 49412
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۷:۳۵

به گزارش صبحانه پرس، یادگیری نحوه نواختن یک ساز جدید یا یک آهنگ خاص ، زمان متفاوتی برای تسلط بر افراد مختلف را می گیرد. در حالی که این امر همیشه تحت استعداد موسیقی منحصر به فرد هر شخص ثبت شده است ، این مطالعه از بین اولین مطالعاتی است که از نزدیک به رابطه بین […]


به گزارش صبحانه پرس، یادگیری نحوه نواختن یک ساز جدید یا یک آهنگ خاص ، زمان متفاوتی برای تسلط بر افراد مختلف را می گیرد. در حالی که این امر همیشه تحت استعداد موسیقی منحصر به فرد هر شخص ثبت شده است ، این مطالعه از بین اولین مطالعاتی است که از نزدیک به رابطه بین هوش کلی ، استعداد موسیقی و ذهنیت رشد فرد نگاه می کند. طرز فکر رشد توسط نویسندگان این مطالعه به عنوان سطح اطمینان یک دانشجوی موسیقی به توانایی خود برای ادامه مهارت های خود ، در این مورد ، مهارت های نواختن پیانو تعریف شده است.

براساس مطالعه دانشگاه ایالتی میشیگان که مراحل اولیه یادگیری نواختن پیانو را بررسی می کند ، هوش می تواند نقش داشته باشد.

ذهنیت رشد به این موضوع مربوط می شود که آیا دانش آموزان معتقدند که می توانند توانایی های اساسی مانند توانایی پیانو را بهبود ببخشند.

الکساندر بورگوین ، کاندیدای دکترا در علوم شناختی و عصب شناختی گفت: “قوی ترین پیش بینی کننده مهارت آموزی هوش بود و به دنبال آن استعداد موسیقی.” “در مقابل ، همبستگی بین ذهنیت رشد و عملکرد پیانو تقریباً به صفر نزدیک بود.”

در این مطالعه به ۱۶۱ دانشجوی کارشناسی آموزش داده شد که چگونه “تولدت مبارک” را با کمک راهنمای ویدئو روی پیانو بنوازند. دانش آموزان پس از تمرین چندین بار آهنگ ۲۵ نت را اجرا کردند. سه دانشجوی کارشناسی ارشد MSU عملکردها را براساس دقت آهنگین و موزون خود قضاوت کردند.

در مسیرهای کسب مهارت دانشجویان تفاوت های چشمگیری وجود داشت. برخی سریع یاد گرفتند و در مدت شش دقیقه تمرین امتیازات عالی را کسب کردند. دیگران در ابتدا عملکرد ضعیفی داشتند اما بعداً پیشرفت چشمگیری داشتند. برای مقایسه ، به نظر می رسید که برخی انگار انگیزه خود را از دست داده اند کمرنگ می شوند و دیگران هرگز این موضوع را نمی فهمند و در طول مطالعه عملکرد ضعیفی داشتند.

 

پس چرا برخی دانش آموزان شکست خوردند در حالی که دیگران موفق شدند؟

برای فهمیدن این موضوع ، محققان به دانش آموزان تست توانایی شناختی دادند که مواردی مانند مهارت حل مسئله و سرعت پردازش را اندازه گیری می کند و استعداد موسیقی را نیز اندازه گیری می کند ، به عنوان مثال توانایی تمایز بین ریتم های مشابه را اندازه گیری می کند. آنها همچنین طرز فکر رشد خود را مورد بررسی قرار دادند.

بورگوین گفت: “نتایج شگفت آور بود ، زیرا مردم ادعا کرده اند که وقتی دانش آموزان با چالش هایی روبرو می شوند ، مانند تلاش برای یادگیری یک ساز موسیقی جدید ، ذهنیت نقش مهمی دارد.” “و با این حال ، کسب مهارت را پیش بینی نکرد.”

گفته شد ، نتایج برای کسانی که مهارت بیشتری دارند احتمالاً متفاوت خواهد بود.

بورگوین گفت: “مطالعه ما یکی از مراحل اولیه کسب مهارت را بررسی کرد.” “تجارب اولیه می توانند شکل دهنده باشند ، اما من در مورد نتیجه گیری در مورد نوازندگان ماهر بر اساس مطالعه ما از مبتدیان احتیاط می کنم.”

اما به طور کلی یافته های این مطالعه می تواند در آموزش مفید باشد.

این یک بررسی اخیر از تحقیقات ذهنیتی است که نشان داد رابطه ضعیفی بین ذهنیت رشد و پیشرفت تحصیلی وجود دارد. شاید نگران کننده تر ، این مطالعه نشان داد که مداخلات طراحی شده برای تقویت موفقیت با تشویق کودکان به این باور که می توانند توانایی های اساسی خود را بهبود بخشند ، بی نتیجه است.

لینک کوتاه : https://sobhanepress.ir/?p=49412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.