• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - ذو القعدة - 1442
  • برابر با : Thursday - 17 June - 2021
71932 20
3

بررسی آئودی RS6 مدل ۲۰۲۱ : یک خودروی کامل!

  • کد خبر : 176161
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۱

میانگین نمرات : ۹.۶/۱۰ اگر شما هم مثل من از طرفداران صنعت خودرو سازی هستید و با علاقه این صنعت را دنبال می‌کنید حتما RS4 را در خاطر خود دارید. […]


RS6

میانگین نمرات : ۹.۶/۱۰

اگر شما هم مثل من از طرفداران صنعت خودرو سازی هستید و با علاقه این صنعت را دنبال می‌کنید حتما RS4 را در خاطر خود دارید. خودرویی که توسط شرکت آئودی در سال حوالی سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد و با عملکرد خاصی که برای یک چهار در خانوادگی داشت همه را مجذوب خود کرده بود.

موتوی هشت سیلندر خورجینی ای که آئودی در این خودرو به کار گرفته بود را به راحتی می‌توان به عنوان یکی از بهترین موتورهای ساخته شده در سی سال اخیر لقب داد.

موتوری با حجم ۴.۲ لیتر که در دور موتوری در حدود ۸۰۰۰ دور بر دقیقه صدایش گوش را نوازش می‌داد و برای سرعت بیشتر می‌جنگید. در این مدل از یک گیربکس ۶ سرعته دستی استفاده شده بود که با بالاترین کیفیت در کنار موتور درون بدنه‌ی یک خودروی خانوادگی به زیبایی تمام و با ظرافت کامل نصب شده بود. باید گفت که خودرویی با این مشخصات دوباره در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شده است!

شرکت آئودی با تازگی استیشن واگن جدید خود را که از سری خودرو‌های قدرتمند RS به شمار می‌رود را وارد بازار کرده که همگی را به یاد گذشته‌ی پر افتخار این شرکت انداخته است.

آئودی با تولید این خودرو ، محصوصی زیبا ، جذاب ، قدرتمند ، سریع ، لوکس ، ایمن و کارآمد را وارد تولیدات خودر کرده است. اما موضع این جاست که زمانی که شما اسم یک خودروی RS را می‌شنوید ، ناخود‌آگاه خودرویی خاص ، اسپورت و جذاب به ذهن شما می‌آید اما RS5 با تمام زیبایی و عملکرد فوق‌العاده‌ی خود این حس را به من نمی‌دهد.

 

امتیاز طراحی ۹/۱۰

به طور قطع RS6 زیباترین و جذاب‌ترین خودرو در دسته‌ی خود یعنی خودرو‌های خانوادگی سفری ( نویسنده : دسته‌ی استیت State یا توریزمو Turismo ، خودرو‌های گرند تور یا GT هم شباهت زیادی به این دسته دارند اما در جزئیات خاصی با یکدیگر متفاوتند ) که با توجه به رقبای قدرتمند خود این یک دستاورد بزرگ برای طراحان شرکت آئودی به شمار می‌رود. با طراحی دقیق و زیبا که از زیاده روی و یا سادگی بیش از حد جلوگیری کرده و در تمامی زوایا خودروی زیبایی به چشم می‌آید ، بهترین مثال موجود برای کسانی است که از خودرو سر در نمی‌آورند و می‌خواهید به آن‌ها توضیح دهید که چرا استیشن واگن‌ها جذاب هستند.

ظاهر این خودرو خشمگین به نظر می‌رسد که آن را جذاب تر کرده است. این احساس حاصل طراحی خاص و پر از زاویه‌های تند چراغ‌های جلو است که جلوپنجره‌ی بزرگ خودرو را احاطه کرده‌اند. زوانی که از جلو به خودرو نگاه می‌کنید تازه متوجه‌ی اندازه‌ی بزرگ کاپوت این خودرو می‌شوید که در کنار گلگیر‌های این خودرو ، پرستیژ خاصی برای آن ایجاد کرده‌اند. ظاهر کلی بسیار زیبا طراحی شده و سقف بلند RS5 بع این نمای کلی کمک زیادی کرده و آن را بزرگ‌تر از چیزی که هست نشان داده است.

 

نمای پشت RS6

شرکت آئودی با استفاده از رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی برای این خودرو به وضوح در تلاش برای نشان دادن قابلیت‌های اسپرت این خودرو در شکل ظاهری آن است. در قسمت پشتی نیز برای ایجاد زیبایی به جزئیات خاصی دقت شده است. برای مثال قسمتی از جنس شیشه‌ی مشکی به چراغ‌های عقب اضافه شده تا آن را بیش از پیش جلوه دهد. همچنین خط‌هایی با رنگ‌های مختلف سعی در نشان دادن اگزوز‌های چهار گانه‌ی این خودرو و استفاده از آن‌ها به عنوان یک آلمان زیبایی موفق عمل کرده‌اند.

طراحی داخلی RS6 درست مثل طراحی بدنه‌ی این خودرو تغییرات زیادی داشته و به سمت اسپورت شدن پیش رفته است اما بیشتر از ظاهر خودرو شما را به یاد A6 استاندارد می‌اندازد.

نمایشگر‌های لمسی دوگانه در وسط داشبورد این خودرو را در زمره‌ی خودرو‌های پیشرفته‌ی تولید شده در سال ۲۰۲۱ قرار داده و گیج خودرو نیز با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تعویض شده که اطلاعات بسیار بیشتری را در آن واحد در اختیار راننده قرار می‌دهد. جزئیاتی در طراحی داخلی که از فیبر کربن استفاده کرده‌اند ،

در کنار قسمت‌های آلومینیومی زیبایی خاصی ایجاد کرده‌اند و افکت خاصی در هماهنگی با نورپردازی داخلی بوجود می‌آورند. اما با وجود استفاده از فیبر کربن در غربیلک فرمان ، دسته دنده و صندلی‌ها ، هنوز حس کابین A6 استاندارد را به شما می‌دهد. زیبا و مدرن است اما در حد خودرویی با قیمت ۶ رقمی نیست.

امتیاز راحتی : ۱۰/۱۰

بر اساس تصور همه استیشن واگنی که از رینگ‌های بزرگ ۲۲ اینچی استفاده کند نباید سواری راحتی داشته باشد اما در کمال تعجب RS6 بسیار راحت و نرم است. کیفیت سواری بسیار بالا و تحسین بر انگیز است و خودرو به راحتی و با کمترین تنشی از روی دست‌اندازهای مختلف عبور می‌کند. پایداری خودرو نیز بسیار بالا تر از حد انتظار است. خودرویی با این اندازه و ابعاد درست مثل یک خودرو‌ی اسپرت سبک وزن ، به چابکی از پیچ‌های عبور می‌کند.

 

رینگ RS6

کابین خودرو به شکل غیر قابل تصوری ساکت است و صدای لاستیک‌ها ، باد و حتی ضربات سیستم تعلیق به ندرت وارد کابین می‌شود. تمامی این‌ها حاصل استفاده شرکت آئودی از سیستم تعلیق انحصاری سری خودرو‌های RS است که با استفاده از کمک‌های بادی در کنار ایجاد راحتی ، عملکرد خودرو را نیز در سطح یک خودروی اسپرت نگه می‌دارند. اما RS6 زمانی که در حالت سکون است بسیار پر سر و صداست. فن‌های موتور هشت سیلندر خورجینی این خودرو حتی بعد از مسافت‌های کوتاه نیز روشن می‌شوند و صدای زیادی ایجاد می‌کنند که اگر شما با این خودرو آشنا نباشید فکر می‌کنید موتور آن هنوز روشن است.

 

صندلی RS6

صندلی‌های مخصوص سری RS که در جلوی خودرو استفاده شده‌اند بسیار پهن‌تر از صندلی‌های معمولی هستند در کنار زیبایی‌ای که با جزئیات فیبر کربنی و مشکی خود به وجود آورده‌اند ، به هنگام پیچیدن بسیار خوب از جا به جایی بدن شما جلوگیری میکنند و به خوبی از آن پشتیبانی‌ می‌کنند. در صندلی‌های ردیف عقب نیز فضای زیادی برای دو بزرگسال وجود دارد. ۳۷.۴ اینچ فضا برای پا‌ها و ۳۹.۵ اینچ برای بالاتنه برای خودرویی در این دسته قابل تحسین است. این میزان در حدود ۱.۵ اینچ از فضایی که مرسدس بنز AMG E63 در اختیار شما قرار می‌دهد بیشتر است

 

اما فضای زیادی که برای سرنشینان عقب ایجاد شده بهایی داشته است. در مدل استاندارد حمل کردن محموله‌های مختلف بسیار ساده است اما در مدل RS با فضایی در حدود ۳۰ فوت مکعب برای حمل بار ، جا به جایی اشیا با توجه به موقعیت سپر خودرو اندکی مشکل‌تر است. در RS6 برای دسترسی به فضای بیشتز می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را خواباند و فضای حمل بار را به فوت مکعب رساند که در این حالت اندکی از E63 کمتر است و درست به اندازه‌ی پسر عموی خود یعنی پورشه پانومرا توربو اس اسپورت توریزمو ( دو خط اسمه 😊  Porsche Panamera Turbo S Sport Turismo ) فضا برای حمل بار  در اختیار شما قرار می‌دهد.

امتیاز فناوری و قابلیت اتصال : ۸/۱۰

فناوری استفاده شده در این خودرو هم از طرفی به بهترین شکل ممکن عمل می‌کند  و هم از طرفی دیگر برای شما آشناست و مانند دیگر خودرو‌ها عجیب و غریب به نظر نمی‌رسد. بر روی داشبورد این خودرو از یک نمایشگر مخصوص راننده با اندازه‌ی ۱۲.۳ اینچ  که اطلاعات مربوط به وضعیت خودرو را نمایش می‌دهد ،

یک نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچی در مرکز داشبورد که نشانگر سیستم پخش و تنظیمات مربوط به خوردو بوده و در زیر آن یک نمایشگر لمسی دیر با اندازه‌ی ۸.۶ اینچ که کارایی عمده‌ی آن ایجاد ارتباط ساده‌تر بین سرنشیشنان و خودرو بوده و تنظیماتی مثل سیستم تهویه و دیگر تنظیماتی از این قبیل را کنترل می‌کند.

نمایشگر مخصوص راننده از آخرین نسخه سیستم کاکپیت آئودی استفاده می‌کند که شامل نشانگر‌های انحصاری سری خودرو‌های RS شده و شمایلی اسپرت‌تر نسبت به مدل استاندارد A6 دارد. همچنین می‌توانید با استفاده از این سیستم ، با توجه به نیاز‌هایتان ، نمایشگر را تنظیم‌ کنید تا اطلاعاتی که بیشتر به آن‌ها نیاز دارید را به شما نشان دهد.

 

نمایشگر RS6

نمایشگر‌های لمسی استفاده شده در RS6 نیز درست مثل تولیدات دیگر شرکت آئودی در سال‌های اخیر از فناوری به روز لمس با حساسیت بالا استفاده می‌کند که واکنش‌ آن‌ها بسیار سریع بوده و در کنار گرافیک‌های زیبا و رابط کاربری ساده ، تجربه‌ی استفاده‌ی لذت بخشی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین میزان تغییراتی که می‌توانید با توجه به نیازاتان در این سیستم اعمال کنید قابل قبول بوده و استفاده از آن را حتی ساده‌تر از قبل می‌کند.

در این خودرو ‌آپشن نمایشگر شیشه‌ای (Heads Up Display) نیز ارائه می‌شود که با استفاده از آن ، راننده برای بررسی وضعیت خودرو دیگر نیازی به برداشتن چشم‌هایش از روی جاده ندارد. البته اگر در هنگام رانندگی از عینک آفتابی استفاده کنید خواندن آن‌ سخت شده و عمل کاربردی ندارد.

مدل پایه‌ی RS6 نسبت به رقبایش از ویژگی‌های بیشتری برخوردار است. در هنگام خرید این خودرو ، ویژگی‌هایی مثل صندلی‌هایی دارای گرم‌کن و سردکن ، سیستم پخش بنگ اند اُلوفسِن (Bang and Olufsen) و سانروف به صورت استاندارد ارائه می‌شود که قیمت ۱۰۹.۰۰۰ دلاری آن را معقول‌تر می‌کند.

امتیاز عملکرد و فرمان‌پذیری : ۹/۱۰

موتور هشت سیلندر خورجینی استفاده شده در RS6 در تعدادی از خودرو‌های تولید شده تحت نظارت گروه شرکت‌های فوکس واگن نیز استفاده شده است. این موتور با حجم ۴.۰ لیتری خود ، با استفاده از یک موتور نیمه هیبریدی و تنظیمات مخصوص RS6 توانایی تولید قدرتی برابر با ۵۹۱ اسب بخار و گشتاوری در حدود ۵۹۰ پوند بر فوت را دارد که درست به اندازه‌ی RS7 و RSQ8 است.

RS6 نسبت به یکی از مهم‌ترین رقبای خود قدرت کمتری دارد. مرسدس بنز AMG E63 دارای قدرتی برابر با ۶۰۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۲۰ پوند بر فوت است و با توجه به مزیت وزن و ارتفاع کمتر صفر تا صد کیلومتر را با اندازه ۰.۱ ثانیه زودتر طی می‌کند. RS6 با استفاده از موتور قدرتمند V8 خود تنها به ۳.۵ ثاینه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون احتیاج دارد. البته این تفاوت مقدار محسوس و قابل درکی بر روی جاده نیست.

 

توربو‌های استفاده شده در RS6 مقداری تاخیر دارند اما زمانی که شروع به کار می‌حکنند دیگر کسی جلودار آن‌ها نیست.موتور هشت سیلندر خورجینی تولید شده توسط شرکت آئودی با استفاده از توربو‌های بزرگ خود ، شتاب متمایزی را برای این خودرو به ارمغِان آورده که به این استیشن خانوادگی عملکردی در سطح یک خودرو‌ی اسپرت داده است.

زمانی که به صورت ناگهانی پدال خودرو را فشار می‌دهد ، در کسری از ثانیه گیربکس RS6 دنده‌ها را کم کرده و به سرعت شتاب می‌گیرد. البته شما می‌توانید این گیربکس را وارد حالت دستی کرده و از رانندگی با این خودرو لذت ببرید اما تعویض دنده در زمان مناسب با توجه به سرعت شتاب گیری این خودرو واقعا سخت است.

برای ارائه‌ی بهترین عملکرد توسط خودرو ، شرکت آئودی حالت‌های رانندی معمول یعنی راحت ، خودکار و دینامیک را در این خودرو تعبیه کرده که با قرار دادن خودرو در این حالت‌ها تنظیمات گیربکس ، موتور و سیستم تعلیق تغییر می‌کند. البته در مدل‌های RS مثل RS6 تو حالت دیگر نیز وجود دارد که شما می‌تواند با توجه به نیاز‌های خود آن‌ها را با جزئیات بیشتری تنظیم کنید و در صورت نیاز با فشردن یک دکمه ، تنظیمات خودرو را تغییر دهید.

 

RS6

 

زمانی که RS6 را در حالت دینامیک قرار می‌دهید ، این خودرو به خوبی وزن ۲.۵ تنی خود را مهار می‌کند و به سرعت شتاب می‌گیرد. فرمان‌پذیری خودرو در این حالت بسیار سبک با واکنش سریع بوده که به راحتی از پس بدنه‌ی بزرگ RS6 در پیچ‌های تند بر می‌آید.

سیستم تعلیق RS6 درست مثل A6 در این حالت ۵۰ درصد محکم‌تر می‌شود تا بتواند بهترین عملکرد خود را ارائه بدهد. لازم به ذکر است که در RS6 هم درست مثل تمام خودرو‌های در این قیمت ، ویژگی محور عقب فرمان‌پذیر به صورت استاندارد ارائه می‌شود که داشتن آن با توجه به وزن و اندازه‌ی این خودرو خالی از لطف نیست.

ترمز‌های کربن سرامیکی نیز به صورت آپشن با قیمت ۸.۵۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار دارد که حقیقتا داشتن یا نداشتن آن‌ها تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند اما اگر برنامه دارید تا RS6 را در اتوبان‌های آلمان با سرعت ۱۹۰ مایل بر ساعت برانید ، خرید آن‌‌‌ها به شدت توصیه می‌شود.

در صورت تهیه نکردن این آپشن ، شرکت تولید کننده سرعت خودرو را به صورت الکترونیکی در ۱۵۵ مایل بر ساعت محدود می‌کند.  اما نگران ایمنی نباشید چون حتی ترمز‌های معمولی این خودرو نیز بسیار خوب عمل می‌کنند. RS6 به صورت استاندارد دارای دیسک ۱۶.۵ اینچی در جلو با ۸ پیستون ترمز و ۱۴.۶ اینچی با ۶ پیستون در عقب است که بخوبی این خودروی ۲.۵ تنی را متوقف می‌کند.

اما با تمام این‌ها ، RS6 آن حس شادابی و چابکی ای که خودرو‌هایی مثل نیسان GT-R به شما می‌دهد را ندارد و برقراری ارتباط با آن قدری مشکل است.

 

امتیاز امنیت : ۹/۱۰

شرکت آئودی بسته‌ی سیستم‌های ایمنی را به صورت یک آپشن ۲.۲۵۰ دلاری در اختیار مشتریان قرار داده است و با توجه به ویژگی‌های آن ، وجود آن‌ها تجربه‌ی رانندگی RS6 را وارد مرحله‌ی دیگری می‌کند. این بسته شامل ویژگی‌هایی مثل سیستم کروز کنترل متغیر ( نویسنده : گونه‌ای از سیستم کروز کنترل که با استفاده ار رادار ، فاصله‌ی خودرو را با خودرو‌ی مقابل اندازه گیری کرده و سرعت را با توجه به آن کم و زیاد می‌کند ) ، فرمان‌دهی بین خطوط ، دستیار رانندگی در تقاطع‌ها ، سیستم تشخیص چراغ‌های راهنمایی رانندگی ،‌ سیستم تشخیص مانع در نقاط کور و هشدار ترافیک از پشت می‌شود. سیستم هشدار ترافیک با اینکه اسم عجیبی دارد اما می‌تواند احتمال تصادف از پشت را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

امتیاز مصرف سوخت : ۴/۱۰

با توجه با این که RS6 از سیستمی هوشمند که در صورت نیاز تعدادی از سیلندر‌ها را از مدار خارج می‌کند استفاده می‌کند اما باز هم مصرف سوخت این خودرو بسیار بالاست. RS6 برای طی مسافتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر در شهر به ۱۵ لیتر سوخت و در اتوبان‌ها و آزاد راه‌ها به ۱۱ لیتر سوخت نیاز دارد. در بحث مصرف سوخت و صرفه‌ی اقتصادی ، مرسدس بنز AMG E63 با اختلاف کمی در صدر جدول و قدرتمند ترین خودرو یعنی پورشه پانومرا در آخرین رتبه جدول این دسته از خودروها قرار دارد.

 

قیمت : ۷/۱۰

آئودی RS6 مدل ۲۰۲۱ با قیمت پایه‌ی ۱۰۹.۰۰۰ دلار در دسترس مشتریان قرار دارد. با این قیمت ارزان‌ترین خودروی دسته‌ی خود محصوب می‌شود که قیمت آن ۳.۴۵۰ دلار کمتر از E63 و ۷۲.۷۰۰ دلار کمتر از پورشه پانومرا توربو اس اسپورت توریزمو است.

مروری بر مشخصات :

آئودی RS6 آوانت مدل ۲۰۲۱ (۲۰۲۱ Audi RS6 Avant)

موتور : هشت سیلندر خورجینی با توربوی دوگانه و حجم ۴.۰ لیتر

توان خروجی : ۵۹۱ اسب بخار قدرت و ۵۹۰ پوند بر فوت گشتاور

گیربکس : اتوماتیک هشت دنده‌ای

سیستم انتقال قدرت : چهار چرخ محرک

شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت : ۳.۵ ثانیه

حداکثر سرعت: ۱۵۵ مایل بر ساعت ( محدود کننده الکترونیکی )

مصرف سوخت : ۱۵ لیتر در شهر و ۱۱ لیتر در اتوبان به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت

وزن : ۲.۴۸۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین : ۵ نفر

فضای بار : ۱۰ فوت مکعب و ۵۹ فوت مکعب با صندلی‌های خوابانده

قیمت مدل پایه : ۱۰۹.۰۰۰ دلار

لینک کوتاه : https://sobhanepress.ir/?p=176161

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.