• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 28 - رمضان - 1442
  • برابر با : Sunday - 9 May - 2021
59392 8
0

ارتقای توان اشتغال‌پذیری اولویت‌ دانشگاه اصفهان است

  • کد خبر : 152672
  • ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

فاطمه سمیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رسالت های دانشگاه ها در عصر حاضر کمک به دانشجویان برای رشد کیفی و بالندگی مسیر […]



ارتقای توان اشتغال‌پذیری اولویت‌ دانشگاه اصفهان است

فاطمه سمیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رسالت های دانشگاه ها در عصر حاضر کمک به دانشجویان برای رشد کیفی و بالندگی مسیر شغلی است تا آنها بدانند چه ظرفیت ها، مهارت ها و استعدادهایی دارند، چه هدفی دنبال می کنند و بدین ترتیب قابلیت اشتغال پذیری آنها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هر فردی در زندگی خود دارای یک مسیر شغلی است و انتخاب مسیر درست آن به اشتغال و کاریابی موفق و در نهایت رضایت شغلی منجر می شود، اضافه کرد: دانشگاه قسمتی از مسیر شغلی دانشجویان است و اگر دانشجو اطلاع نداشته باشد که برای اشتغال چه کار باید انجام دهد هزینه های سنگینی به جامعه در ابعاد مختلف وارد می شود.

این عضو هیات علمی گروه مشاوره دانشگاه اصفهان با بیان اینکه امروزه با رشد علم و فناوری، ماهیت بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تغییر کرده است، تصریح کرد: در زمان حاضر امکان استخدام مادام العمر بسیار کمتر شده، بیشتر قراردادهای کاری موقت و سالانه بوده و امنیت شغلی به خطر افتاده است.

سمیعی افزود: با توجه به این شرایط امروزه در دنیا بیشتر بر روی مدیریت مسیر شغلی تمرکز دارند و بسیاری از دانشگاه های مطرح نیز در جهت ارتقای قابلیت اشتغال پذیری دانشجویان و رشد مسیر شغلی آنها تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه مرکز بالندگی مسیر شغلی دانشجویان (CDC) دانشگاه اصفهان در راستای انجام رسالت های دانشگاه در جهت ارتقای قابلیت اشتغال پذیری دانشجویان از اسفند ۱۳۹۸ راه اندازی شد، اظهار داشت: در این مرکز از تخصص استادان مشاوره شغلی برای آموزش دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه بدلیل شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ تا کنون، دوره های آموزشی این مرکز بصورت مجازی برگزار شده است، افزود: آموزش های ارایه شده در این زمینه رویکرد تربیتی دارد و دانشجویان را نسبت به آینده شغلی خود کنجکاو و دغدغه‌مند می کند تا هویت شغلی و سرمایه های روان شناختی و اجتمای خود را بشناسند و با رسیدن به خودشناسی شغلی بهتر هدفگذاری کنند و توان اشتغال پذیری آنها بالا رود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دانشجویان که توان اشتغال پذیری بالایی دارند پس از دانش آموختگی از دانشگاه با توان بالا جذب بازار کار می شوند یا می توانند کارآفرینی داشته باشند.

سمیعی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی ارایه شده توسط مرکز بالندگی مسیر شغلی در هر دانشکده متناسب با رشته های آن و تجربه های استادان است، گفت: در این دوره ها مفاهیم اشتغال پذیری، انطباق پذیری طراحی مسیر شغلی، آمادگی برای ورود به بازار کار برای همه دانشجویان ارایه می شود.

وی با بیان اینکه این دوره های آموزشی با عنوان کلوپ های اشتغال پذیری و با هدف آشنایی دانشجویان با سازه اشتغال پذیری و کاربرد آن در دنیای کسب و کار برگزار می شود، خاطرنشان کرد: مرکز بالندگی مسیر شغلی دانشجویان (CDC) دانشگاه اصفهان نخستین مرکز در این زمینه در دانشگاه های کشور است.

دانشگاه اصفهان بزرگترین دانشگاه جامع در مرکز ایران با ۶۶۰ عضو هیات علمی و ۱۶ هزار دانشجو در ۷۱ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی، ۱۸۵ رشته کارشناسی ارشد و ۱۱۹ رشته دکتراست.

اشتغال پذیری مجموعه‌ای از دستاوردها، مهارت‌ها، ادراکات و خصوصیات فردی است که دانش آموختگان دانشگاه را قادر می‌سازد تا با احتمال بیشتری شغل به دست بیاورند و در حرفه‌ انتخابی خود موفق باشند که به نفع  آنها، نیروی کار، جامعه و اقتصاد است.

لینک کوتاه : https://sobhanepress.ir/?p=152672

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.