سید مهدی رزاز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و شهدای خدمت، اظهار کرد: فعالیتهایی که اکنون در فرودگاه در حال انجام است باید در گذشته انجام میشد. فرودگاه حالت کارگاهی داد و هر جا یک پروژه تعریف شده که روزانه در حال اجرا است.
وی ادامه داد: ساخت محوطه فرودگاه یکی از معضلات بزرگ فرودگاه اهواز بود که در دو فاز تعریف شده بود، فاز اول به پایان رسید و فاز دوم در حال اجرا است در مجموع نزدیک به ۸۰ درصد محوطه سازی فرودگاه انجام شده است که امیدواریم ظرف دو تا سه ماه آینده به بهرهبرداری برسد و ورود و خروج مسافران تسهیل شود. از سویی در زیبایی فرودگاه نیز موثر خواهد بود.
مدیرکل فرودگاههای خوزستان عنوان کرد: ما موظف به ارائه سرویس مطلوب به مردم هستیم. در این راستا، از ترمینال جدید بهرهبرداری شد و دو ترمینال مجزا برای ورود و خروج مسافر جهت پروازهای داخلی آماده هستند. ترمینال پروازهای خارجی نیز مستقل است و هدف ارائه سرویس خوب به مردم است.
قیمتگذاری بلیت در کشوقوس وزارت راه و دیوان عدالت اداری
رزاز در خصوص نوسان قیمت بلیت هواپیما، گفت: در گذشته، تعیین قیمت بلیت هواپیما توسط کمیته قیمتگذاری وزارت راه و شهرسازی انجام میشد پس از شکایت اصناف شرکتهای هواپیمایی و آژانسها به دیوان عدالت اداری، این دیوان تعیین کرد که قیمتگذاری باید بر اساس شناور بودن و عرضه و تقاضا باشد. همچنان بین وزارت راه و شهرسازی و دیوان عدالت اداری کش و قوس است. باید قیمتگذاری کنترل شود اما در این کش و قوسها فعلا به سرانجامی نرسیده است.
وی یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات، تحریم ظالمانه است که منجر به ایجاد مشکلات سخت برای وود قطعات هواپیما شده است. با توجه به اینکه سرویسهای ارائه شده توسط هواپیماها ۶۰ درصد با دلار و مابقی با ریال است طبیعتا روی قیمت بلیت نیز موثر است. فرودگاه اهواز، جزو فرودگاههایی است که هواپیما دارد در حالی که در برخی استانها ممکن است هفتهای تنها دو پرواز انجام شود.
رزاز در خصوص فروش بلیت با قیمتهای متفاوت توسط برخی از سایتها، گفت: مقام مسئول نظارت بر بلیتها سازمان هواپیمای کشوری است و اگر شکایتی از طرف مردم باشد، عین شکایات به سازمان منتقل میشود که تشکیلاتی جدا از فرودگاه است. تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه حتما میتوانند ورود کنند.
منبع؛ ایسنا