به گزارش آراس:تلفن بحث تغییر و افزایش تعرفه تلفن ثابت موضوع جدیدی نیست؛ در موارد متعددی طی سالهای گذشته گفته میشد که تعرفه تلفن ثابت پایین است و البته هر بار هم بالاخره پس از مقاومتهای بسیار، تعرفهها افزایش مییافت که حتی با وجود این هم، به ادعای مسوولان مخابراتی، همچنان پاسخگوی هزینههای مخابرات نبود.
اگرچه مسوولان ممکن است بیان کنند که سیاست افزایش قیمت را ندارند و نمیخواهند به مردم فشاری وارد کنند، اما بارها عنوان شده که در حوزهی تعرفهگذاری تلفن ثابت، یک ظلم تاریخی و بیعدالتی رخ داده است. زیرا مردم برای تلفن همراه، دقیقهای ۶۰ تومان پول میدهند و این هزینه برای تلفن ثابت چهار تومان است، اما با آن مشکل دارند، در حالی که ایجاد و نگهداری تلفن ثابت دشوارتر است. از طرفی، یکی از اقداماتی که اخیرا اتفاق افتاده و موجب شد مخابرات بیش از پیش متضرر شود، دستور لغو آبونمان تلفن ثابت بود. دریافت آبونمان تلفنهای ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی ابطال شد که با عدم دریافت آبونمان، شرکت مخابرات ایران متحمل هزینههای زیادی خواهد شد و این سوال را ایجاد کرد که ممکن است در آینده تعرفههای تلفن ثابت تغییر کند.
به همین دلیل بود که شرکت مخابرات درخواست تغییر تعرفههای خود را داد که حسین فلاح جوشقانی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم با بیان اینکه رگولاتوری تنها نهاد و صریحترین نهاد قانونی در حوزه تعرفه گذاری ارتباطات است و دستور برای لغو آبونمان تلفن ثابت در توسعه مخابرات تاثیر منفی خواهد داشت. اعلام کرد: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفههای تلفن ثابت، بهدلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی میشود.