کد خبر: ۲۲۳۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۷ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
به گفته پاپی زاده ؛ بیطرف از اتخاذ سیاست جدید وزارت نیرو در خصوص تامین آب کشاورزی،صنعتی و شرب استان های مقصد انتقال آب خبر داد و گفت: سیاست جدید وزارت نیرو در دولت دوازدهم ، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و صنعتی و استفاده مازاد آن برای مصارف آب شرب خواهد بود.
آراس - شکوفه پایدار 

عباس پاپی زاده رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با آراس از دیدار نمایندگان مجلس این استان با وزیر پشنهادی نیرو پس از کش و قوس ها و رایزنی های فراوان برخی دولتمردان و مدیران وزارت نیرو خبر داد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مردم استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی شرط جلسه مشترک وزیر پیشنهادی نیرو با مجمع نمایندگان را پذیرش اشتباه بودن سیاست های اشتباه  وزارت نیرو در بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز به فلات مرکزی اعلام کرده بودند.

پاپی زاده افزود: اعضای مجمع نمایندگان خوزستان سرانجام به این نتیجه رسیدند که این فرصت را برای حبیب اله بی طرف وزیر پیشنهادی نیرو قائل شوند تا در جلسه با نمایندگان توضیحات خود را در خصوص اصلاح سیاست های اشتباه انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز ارائه دهد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی  توضیح داد: وزیر پیشنهادی نیرو پس از پذیرش شروط مجمع نمایندگان خوزستان در جلسه مشترک با آنان حضور پیدا کرد.

پاپی زاده بیان کرد: در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان خوزستان به طور صریح، شفاف و بی پرده مخالفت شدید خود را با تداوم سیاست های اشتباه وزارت نیرو مبنی بر انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز به استان های مرکزی کشور در حضور وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کردند . اعضای مجمع نمایندگان خوزستان به طور جد خواستار اصلاح سیاست های نادرست وزارت نیرو که نهایتا به نابودی کشاورزی و حتی حیات در استان خوزستان منجر خواهد شد؛ شدند.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان ادامه داد: وزیر پیشنهادی نیرو پس از شنیدن نقطه نظرات و انتقادات صریح و بی پرده؛  اعضای مجمع نمایندگان خوزستان به صراحت اعلام کرد که رودخانه های استان خوزستان دیگر ظرفیت و  توان انتقال آب به استان های دیگر را ندارند.

به گفته پاپی زاده حبیب اله بی طرف از اتخاذ سیاست جدید وزارت نیرو در خصوص تامین آب کشاورزی ،صنعتی و شرب استان های مقصد انتقال آب خبر داد و گفت: سیاست جدید وزارت نیرو در دولت دوازدهم ، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و صنعتی و استفاده مازاد آن برای مصارف آب شرب خواهد بود. در این راستا استفاده از روش های نوین آبیاری در بخش کشاورزی و استفاده از پساب های کشاورزی وشرب  برای مصارف صنعتی در راستای صرفه جویی آب در استان های مقصد انتقال آب در دستور کار قرار خواهد گرفت.همچنین سیاست انتقال آب از دریا نیز در دولت دوازدهم به عنوان سیاست جایگزین انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرد. 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: وزیر پیشنهادی نیرو به نمایندگان اطمینان داد که در دوره جدید پروژه های انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز توسط وزارت نیرو دنبال نخواهد شد و طرح های جدیدی نیز از دستور کار این وزراتخانه خارج خواهد شد.

وی همچنین گفت: قرار بر این شد که تامین آب شرب استان های فلات مرکزی از طریق صرفه جویی در آب کشاورزی و صنعتی همان مناطق صورت گیرد.

در ادامه این جلسه عدم استفاده وزارت نیرو از مدیران توانمند خوزستانی در آن وزارتخانه به رغم تامین بخش اعظمی از انرژی کشور در حوزه آب و برق از خوزستان و وجود نیمی از آب های شیرین در این استان مورد انتقاد اعضای مجمع نمایندگان خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: وزیر پیشنهادی نیرو ضمن محق دانستن این مساله وعده داد که قطعا از مدیران توانمند خوزستانی در مجموعه وزارتخانه متبوع خود استفاده خواهد کرد.نمایندگان مردم خوزستان در مجلس نیز از وزیر پیشنهادی نیرو خواستند در بخش معاونت آب وزارت نیرو از مدیران خوزستانی استفاده شود.

پاپی زاده ضمن مثبت ارزیابی کردن جلسه مشترک با وزیر پیشنهادی وزیر نیرو گفت: اظهارات امیدوار کننده وزیر پیشنهادی نیرو خواسته ها و انتظارات قریب به اتفاق نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی را تامین کرد.  باید دید تا چه حد وزیر پیشنهادی نیرو برای اجرای این اظهارات و وعده ها مصمم و جدی و با برنامه است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: اتخاذ سیاست های جدید در حوزه آب که از زبان وزیر پیشنهادی نیرو شنیده شد جای امیدواری بسیاری را برای مردم ، مسئولان و نمایندگان مجلس خوزستان  به وجود آورده است.

پاپی زاده با تقدیر از مردم، نخبگان، ائمه جمعه و جماعات ، کارشناسان، اساتید حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اجماع نظر مردم  و   نخبگان استان خوزستان و اعلام اعتراض عمومی آنان در خصوص سیاست های اشتباه  انتقال آب از سوی  وزارت نیرو در اتخاذ سیاست های جدید این وزارتخانه و توقف پروژه های انتقال آب و عدم شروع پروژه جدید بی بدیل و تاثیرگذار بود. 

وی اظهار امیدواری کرد که بیطرف به وعده های داده شده در جلسه با اعضای مجمع نمایندگان خوزستان وفادار بماند و در دوره وزارت او سیاست های اشتباه انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز تداوم نیافته و  برنامه های جایگزین و پیشنهادی خود را در این جلسه را عملیاتی کند.

در ادامه این جلسه همچنین نمایندگان مجلس از عدم تخصیص آب مورد نیاز برای اجرای 219 هزار هکتار باقی مانده از طرح 550 هزار هکتار طرح مقام معظم رهبری از سوی وزارت نیرو انتقاد کردند وزیر پیشنهادی نیرو نیز در این خصوص  اطمینان داد که مجوز بهره برداری از آب مورد نیاز برای 219 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این طرح مهم و استراتژیک استان  را صادر کند. بر این اساس شهرهای اهواز، ایذه، باغملک، شوشتر، دزفول و لالی نیز تحت پوشش طرح 550 هزار هکتاری در فاز دوم این طرح  قرار خواهند گرفت. با تامین آب 219 هزار هکتار باقی مانده از این طرح دیگر آب مازادی برای انتقال آن به فلات مرکزی از سرشاخه های کارون و دز باقی نخواهد ماند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیاست وزارت نیرو بر این اساس بود که مجوز تخصیص آب 219 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان را صادر نکند تا این حجم آب به دیگر استان ها انتقال یابد که با وعده وزیر پیشنهادی نیرو این موضوع منتفی شد . قرار بر این شد که در صورت رای اعتماد نمایندگان به وزیر  پیشنهادی نیرو  بلافاصله مجوز تخصیص آب مورد نیاز  219 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان توسط وزیر جدید نیرو صادر شود.بدین ترتیب تمام ظرفیت رودخانه های کارون و دز در اختیار مردم این استان و در راستای توسعه و پیشرفت این استان قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار آراس؛  سرانجام مصمم بودن ؛  وحدت و همدلی ؛ انسجام وهم افزایی  مجمع نمایندگان، مسئولان ارشد استان ، ائمه جمعه و جماعات ، فعالان محیط زیست و تشکلات مردم نهاد ، اساتید فن  و فعالان اجتماعی در موضوع مخالفت با سیاست های وزارت نیرو در سال های اخیر و مشخصا مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو که به نوعی پرچمدار انتقال آب از خوزستان در سال های گذشته بود نتیجه داد .

 اظهارات اخیر وزیر پیشنهادی نیرو در جلسه با نمایندگان مجلس استان خوزستان  در خصوص تجدید نظر و توقف پروژه های انتقال آب و عدم اجرای پروژه جدید حکایت از این واقعیت دارد که وفاق و همدلی و هم افزایی میان مردم، نمایندگان مجلس، امامان جمعه و جماعات، اساتید فن و کارشناسان و مسئولان و سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست می تواند تحقق  مطالبات به حق مردم استان خوزستان و در نتیجه  توسعه و پیشرفت ین استان پهناور و استراتژیک  را رغم بزند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان خبرداد: اذعان وزیر پیشنهادی نیرو بر عدم توان  و ظرفیت انتقال آب  از رودخانه های خوزستان / بیطرف وعده داد سیاست های غلط وزارت نیرو مبنی بر انتقال آب کارون و دز را دنبال نکند

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان خبرداد: اذعان وزیر پیشنهادی نیرو بر عدم توان  و ظرفیت انتقال آب  از رودخانه های خوزستان / بیطرف وعده داد سیاست های غلط وزارت نیرو مبنی بر انتقال آب کارون و دز را دنبال نکند


رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان خبرداد: اذعان وزیر پیشنهادی نیرو بر عدم توان  و ظرفیت انتقال آب  از رودخانه های خوزستان / بیطرف وعده داد سیاست های غلط وزارت نیرو مبنی بر انتقال آب کارون و دز را دنبال نکند
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
اقای پاپی زاده ممنون که اولویت شما اب و انتقال ان است ولی میشه بفرمایید میراث فرهنگی اولویت چندم شماست و چه موقع قراره فکری به حال این حوزه بکنید مدیری که همه کم کاری خود را به گردن نمایندگان می اندازد و با افتخار از عدم همکاری با نمایندگان استان صحبت میکند کی تغییر میکند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: