کد خبر: ۱۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
رئیس مرکز درمان اعتیاد سازمان بهزیستی:
رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور به تماس‌های مرتبط با الکل با "سامانه خط ملی اعتیاد" اشاره و اظهار کرد: در طول سال‌ها شاهد رشد و افزایش تماس‌های مرتبط با الکل در سامانه خط ملی اعتیاد هستیم و تعداد افرادی که خواهان معرفی مراکز درمان ترک الکل هستند، افزایش یافته است.
به گزارش آراس: مجید رضازاده د تصریح کرد: در حال حاضر به علت آنکه کلینیک تخصصی ترک الکل نداریم این افراد را به اورژانس‌های بیمارستان و یا پزشکان عمومی ارجاع می‌دهیم، با این وجود چنانچه فرد اصرار به معرفی به مراکز ترک اعتیاد داشته باشد آنها را به مراکز ترک اعتیاد بهزیستی (ماده 15) و یا مراکز ترک اعتیاد وزارت بهداشت ارجاع می‌دهیم، این در حالیست که از این موضوع که این مراکز خدمات درمانی برای این افراد انجام می‌دهند یا خیر اطلاعی نداریم.

الکل و مشروبات الکلی

چند مصرفی‌ها، مخدرهای صنعتی، سنتی و الکل را تجربه می‌کنند

وی در خصوص چند مصرفی‌ها نیز گفت: از ابتدای راه اندازی این سامانه شاهد چند مصرفی‌ها (معتادانی که از چند ماده مخدر مصرف می‌کنند) بودیم و از همان زمان چند مصرفی‌ها زیاد بود به طوریکه از میان مصرف کنندگان تماس گیرنده با این سامانه اغلب آنها چند مصرفی هستند و کمتر شاهد آن هستیم که فردی تک مصرفی باشد با این حال نمی‌توان به طور دقیق ترکیب مواد مصرفی آنها را اعلام کنیم اما اغلب ترکیب مواد صنعتی، سنتی و الکل را تجربه می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خبر داد: در سال آینده یکی از اولویت‌های مرکز توسعه و پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور افزودن یک شیفت کاری به سامانه خط ملی اعتیاد است به طوریکه هم‌اکنون این سامانه از 8 صبح تا 8 شب فعالیت می‌کند و خواهان آن هستیم که در سال آینده مدت زمان فعالیت این سامانه را تا 12 شب افزایش دهیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: