علی افراشته یکی از جایگاهداران خدمات رفاهی استان خوزستان در گفتگو با پایگاه خبری آراس، پیرامون مشخص نبودن ماهیت برندسازی جایگاه های سوخت کشور گفت:متاسفانه هنوز ماهیت حقیقی طرح برندسازی برای ما جایگاهداران روشن نشده است.
وی در ادامه اضافه کرد: آیا برندهای ایجاد شده قادر به مدیریت منسجم و اصولی زیر مجموعه خود هستند؟آیا ضمانتی برای پرداخت به موقع کارمزد جایگاهداران از سوی شرکت های برند وجود دارد؟
نقش شرکت ملی پخش در حمایت از جایگاهداران در صورت عدم پرداخت حق و حقوق آنان از سوی شرکت های برند , چیست؟اگر شرکتهای برند قادر به توزیع به موقع سوخت به زیر مجموعه ی خود نشوند , چه اتفاقی برای سیستم حمل و نقل کشور خواهد افتاد.
افراشته با اعلام اینکه در صورت عملی شدن طرح برندسازی,صاحب برند کارمزد را دریافت کرده و پس از برداشتن حق العمل خود , کارمزد جایگاهداران را پرداخت میکند , خاطر نشان کرد: تا زمانی که تمامی جایگاهداران از یک مرکز , سوخت را خریداری و توزیع میکنند دیگر واسطه سازی چه معنایی دارد؟چرا یک واسطه باید این سوخت را تحویل و بین جایگاهداران توزیع کند؟
وی همچنین اضافه کرد: جایگاهدارانی که با سرمایه گذاری های کلان و با تلاش های شبانه روزی مشغول خدمت رسانی به مردم هستند , حال باید سود خود را با شرکت های برند که بدون هیچ سرمایه ایی وارد میدان شدند , تقسیم کنند؟
افراشته بیان کرد: در این میان اعلام شده است که تحت پوشش برند قرارگرفتن یک امر اختیاری است , اما در صورتی که جایگاهی تحت پوشش برند قرار گیرد از ۱۰% کارمزد تشویقی بیشتر نسبت به سایر جایگاهداران برخوردار خواهد شد.دلیل این همه تشویق و اصرار برای واسطه سازی چیست؟!
وی در پایان با اعلام اینکه برندسازی اقدام مناسبی است در صورتی که شرکت های برند واسطه شرکتهایی بسیار قوی بوده که جایگاهداران نگرانی بابت دریافت حقوق و کارمزد خود نداشته باشند، گفت: در حقیقت در حال حاضر بسیاری از جایگاهدارن ورشکسته اند و با توجه به سرمایه گذاری که انجام داده اند سود بسیار اندکی دریافت می کنند.
کمر جایگاهداران را بیش از پیش خم نکنیم.